Amperia Story

JAK TO ZAČALO.

Chtěli bychom zpět vrátit pocit z řízení motorky lidem, kteří neměli štěstí a zdravotní stav jim standardní bike nedovolí řídit. Proto jsme se rozhodli začít projekt Amperia moto – Elektro motorky pro vozíčkáře. Práce začaly v druhé polovině roku 2014 výběrem vhodného základu stavby a zvolením konceptu. Nejdůležitější byla řídící jednotka, práce na ní zabraly více jak půlrok. Když se Jirka Plesník během začátků konstrukce zmínil klukům z Okruháři.cz – ze silnice na okruh (Roman Kadlčík a Jan Stárek), Myšlenka dostala jasně ucelený potenciál a cíl. Dostaneme Lukáše Šemberu zpět na motorku, zpět na závodní okruh!


1st concept

„CHCI ZPĚT NA MOTORKU“

Přesně tahle věta zněla v našich uších, když projekt začal nabírat obrátky. Lukáš Šembera je tváří všech, co neměli štěstí jako on. Mladý závodník měl před sebou velké motocyklové závody. Místo na dráze bojoval po vážném úrazu na nemocničním lůžku. Ochrnul a musel se naučit žít jinak.

OSUDNÁ NEHODA

Lukáš Šembera miloval motorky a závodění na nich už od útlého dětství. Jezdit na minibiku začal v osmi letech, ve třinácti se stal vítězem mistrovství Slovenska silničních motocyklů třídy 125 ccm. V roce 2008 obsadil 12. místo na mistrovství silničních motocyklů ve Španělsku. Byl mezi vyvolenými pro start na mistrovství světa. Ale osud rozhodl jinak.
Mladý závodník si vyrazil užít exhibiční závod pitbiků v brněnské Olympii, jen tak pro zábavu. Spadl, ale srdce závodníka mu nedovolilo vzdát to, a tak znovu nasedl. Chtěl udělat co nejlepší výsledek, proto pořádně přidal plyn. Čtyři metry před cílem mu ale podklouzlo zadní kolo a hlavou narazil do obrubníku. Pamatuje si jen, že ležel na zemi a křičel, že necítí půlku těla.

Říká, že jeho osudovým číslem je devítka. Vždycky ji měl na startu. A v den onoho exhibičního závodu bylo v kalendáři datum 19. 9. 2009! Verdikt lékařů zněl – fraktura čtvrtého a pátého obratle, porušená mícha. Svět se mu rázem obrátil vzhůru nohama. Musel řešit úplně jiné věci než boje o medaile. Ale nenechal se zdeptat. Už v nemocnici se zhlédl v americkém vozíčkáři Áronu Foteringenovi, který skáče z rampy a dělá salta na vozíku. Žije s vervou a nic nevzdává. Proto ho chceme vrátit zpět do sedla motocyklu. Zpět za závodní řídítka.

PROČ ELEKTROMOTORKA ?

Samo se to nabízí, elektromotorka nemá olejovou vanu, nemá svody pod motorem a další věci, které by mohly vadit při osazování pomocných stabilizačních koleček. Taky je to ideální pro ovládání pouze rukama, není třeba řadit, tudíž odpadá spojka a řadící páka. V neposlední řadě je to budoucnost, elektromobilita má své místo už i v motorsportu a nevede si vůbec špatně.


CAF – E.

Caf-e je náš pilotní projekt, je to motocykl u kterého chceme hlavně vyzkoušet veškeré systémy v relativně bezpečném prostředí při nízkých napětích a proudech. I tak ale věříme, že to bude zajímavá motorka, takže uvádíme pár nudných čísel pro statistiky.

- Max výkon – 16,3 Kw 22Hp
- Maximální kroutící moment – 69 Nm
- Převod – Single speed Direct drive
- Kontroler – 2 režim. (Eco/Sport) 200/500Amp



RS – E.

Caf – E není konec, ale základní platforma pro odzkoušení technologických řešení pro vývoj ryze závodního motocyklu splňujícího specifikace závodních seriálů.
- Parametry eSuperSport (125VDC max)
- Maximální rychlost až 200km/h
- Návrat Lukáše Šembery k závodění.

CÍLE PROJEKTU.

Cílem projektu pro rok 2015, začátek 2016 je zprovoznění prvního prototypu elektromotocyklu, Caf-e. Tento prototyp důkladně otestujeme ve všech režimech použití a představíme veřejnosti jeho schopnosti s testovacím pilotem Lukášem Šemberou za řídítky. Dále bychom chtěli pokračovat ve vývoji tohoto konceptu a během roku 2016 připravit sportovní elektromocykl pro vozíčkáře splňující parametry eSuperSport a tím splnit Lukášovi sen v podobě návratu na závodní dráhu.

Jedním z nejdůležitějších prvků motocyklu jsou stabilizační paraplegické kolečka a fixační prvky pro jezdce. Vzhledem k technologii motocyklu budou kolečka ovládány elektromotorem. Kolečka budou ve vysunutém stavu zajišťovat dostatečnou oporu motocyklu a jezdci. Vysunutí a zasunutí koleček bude řízeno jezdcem tlačítky po jeho levé ruce.



K CÍLI UŽ JEN KOUSEK!

22.10. Se uskutečnila benefiční akce na podporu projektu Amperia Moto v Pražském baru Double Trouble. Díky Lukáši Peškovi a Miluši Dosoudilové a jejich nadšení pro věc jsme se zase posunuli o velký kus dál. Ten večer se oficáně poprvé projekt představil i v TV Prima, a tím odstartoval další etapu dokončení. Lukymu se za řidítky líbilo.

Všem kteří nás doposud podporovali moc děkujeme, každého z Vás si moc vážíme, bez Vás bychom to nedokázali. Věříme, že Vás výsledek potěší, dá možnost a nadšení dalším lidem, kteří budou chtít něco změnit nebo jim jen nepřálo štěstí.



KONEC ROKU 2015 A CO CHYSTÁME DO 2016 ?

Konec roku 2015 byl pro Amperii zlomový.

- Povedlo se sehnat baterky, což nás posunulo o několik mílových kroků kupředu. Baterky přijely těsně před Vánoci, stejně jako další nezbytné díly na dokončení. Konečně po Vánocích se začalo s usazováním baterek a motorka získává své konečné dimenze.

- Stále ještě pár věcí chybí, ale ve srovnání s baterkama je to drobotina :-)

- Plány máme veliké, chtěli bychom motorku pořádně otestovat. Ukázat všude možně a kdo ví, třeba s ní Lukyho pustit do sprintového závodu, abychom si vyzkoušeli, jak nám to vlastně jde :-)

POJĎTE DO TOHO S NÁMI!

Už by nemuselo dlouho trvat a Lukyho na motorku posadíme v kombošce a řekneme „jeď“, to je to, oč tu běží. Přidejte se k nám a podpořte tenhle projekt.

Využít můžete třeba náš Fan Shop, nebo nás Kontaktujte a staňte se našimi sponzory :-)

Bankovní spojení :

č.ú.: 2500882870/2010 Fio Banka
IBAN: CZ772010000002500882870
SWIFT kód: FIOBCZPPXXX

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *